Inmatricularile de masini noi in Europa au scazut cu 17% in primul trimestru, in martie scaderea fiind de numai 9%, dupa ce piete precum Germania, Franta si Italia au terminat pe plus in luna a treia, datorita programelor de tip 'Rabla'. Germania e singura piata care a crescut in primele trei luni, Franta a scazut cu doar 4%, iar Romania s-a dus in jos cu 61%.

In primele trei luni, in cele 28 de tari analizate s-au inmatriculat 3,43 milioane masini noi, fata de 4,15 milioane in perioada similara din 2008. Piata germana a crescut in martie cu 40%, iar la trei luni a urcat cu 18%, spre 868.000 de masini. Piata franceza a urcat cu 8% in martie, iar pe trimestru a scazut cu numai 4%, pana spre 505.000 masini. Italia a urcat cu 0,2% in martie, dar la trei luni e in scadere cu 19%, spre 538.000 de automobile.

Marea Britanie nu o duce asa bine, scadere de 31% in martie si de 30% la trei luni, spre 480.000 de masini. Cel mai rau o duce Islanda, scadere de 91%, de la 3.300, la 290 de masini. Doua piete baltice sunt in prabusire: Letonia (-78%) si Lituania (-70%).

In Romania, inmatricularile de masini noi au scazut cu 61%, de la 74.000, la 29.000.

Islanda e campioana prabusirilor, cu 91%, conform datelor Asociatiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).

La trei luni, in topul marcilor conduce Volkswagen, cu o cota de 10,9% din piata europeana, mai mare fata de 9,7%, cat avea acum un an. Si Ford si-a crescut cota de piata, de la 8,5%, la 9,2%, insa Opel isi vede cota diminuata, de la 8,1% anul trecut, la 7,4% in prezent.

Vanzarile Dacia in cele 28 de state au crescut cu 27% in martie, spre 20.000 de masini, insa per total, la trei luni, marca romaneasca e pe minus cu 11%, de la circa 47.000, spre 41.500. Dacia are 1,2% din piata. Doua marci au fost pe plus in primele trei luni : Alfa Romeo (+20%) si Hyundai (+13%). La polul opus, vanzarile Chrysler - Jeep - Dodge au scazut cu 53%, iar cele ale Land Rover cu 49%.

Articol complet la HotNews.ro